söndag 29 maj 2011

Min lille Wilmer på sjukhus...


Det har varit ett omtumlande dygn kan jag säga.
Det började med att barnen lekte igår kväll och Wilmer klättrade upp i dörrposten, som han gjort förr. Helt plötsligt hör vi hur han ramlar och skriker. Han gallskriker verkligen och tar sig för magen. Jag bär honom till vår säng, men det blir inte bättre , han bara vrider sig och då jag trycker på magen så skriker han.
Johan åkte in med honom. De fick vänta och vänta vid Astrid Lindgrens barnakut och jag och Johan hade bara sms kontakt för hans batteri var nästan tomt. Fick höra att de hade satt en krage på honom för han hade lite ont i nacken också och han väntade på skiktröntgen och magnetröntgen. Vid ett tiden skrev Johan att de blir kvar över natten för Wilmer hade en skada på mjälten, en blödning. Jag sov jättedåligt...
Idag åkte jag och barnen dit och hälsade på. Han såg så liten o ynklig ut där han låg med dropp i handen. Han får inte äta nåt än.
Medan vi var där kom läkaren in och berättade lite om Wilmer. Han sa att de ser allvarligt på såna här skador och att han måste ligga stilla på sjukhuset nu i några dagar... Sen sa han att han inte får leka vilda lekar på hela sommaren. Han får inte cykla, gunga, klättra, hoppa m.m. För om han skulle ramla o göra illa sig på mjälten igen så kan den gå sönder och det är livshotande. Stackars vår livliga Wilmer!
Men vi tror att Gud kan hela honom så att mjälten läker snabbt och att läkarna ser att han är frisk!!!
Men nu är Johan där igen och så byter vi imorgon kväll och så är jag där till onsdag. passade bäst med våra jobb så också. Känns jobbigt att vara borta från Wilmer , men han har det mysigt med pappa.

3 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj...stackars lille Wilmer och stackars er. Vilken grej! Vi ber för honom. Gud är miraklernas Gud. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Nämen stackars liten! Gör ont i mammahjärtat! Hoppas det läker fort! Tur vi har Gud! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för bönerna! nu är vi hemma!!!

    SvaraRadera