söndag 28 augusti 2011

Krock och bröllop

Brudparet

Den rosa limon

Lite macarons i väntan på brudparet

Vi på bröllopet

Igår var en lite märklig dag. Vi hade lämnat barnen hos farmor o farfar och var på väg till ett bröllop utanför Vallentuna. När vi åkte i Södertunneln så bromsade bilen framför oss in lite grann och det gjorde vi också.Men bilen som var två bilar bakom oss gjorde inte det och plötsligt så hörde och kände vi en kraftig smäll och det gjorde jätte ont i magen. Vi gick ut och alla fyra bilarna var tillbucklade. Vår registerskylt ramlade av, det blev buckligt och repigt och avgasröret blev löst. Vi skrev upp uppgifter om försäkringar m.m. Det som var sjukast var att killen som körde i alla verkade inte bry sig så mycket. Damen i bilen bakom oss var gullig och frågade hur jag mådde. Jag ringde in till Sjukvårdsupplysningen och de tyckte att jag kunde avvakta eftersom det inte gjorde ont efteråt. Jag var lite orolig, men har känt babyn. Ville åka in till gynakuten idag och kolla upp, men eftersom det inte var något akut, så sa de att jag kunde få sitta där och vänta i ca 6 timmar. Inte så kul tyckte jag, men de erbjöd en tid imorgon och det lät bättre. Skönt att kolla så man kan vara lugn.

Men vi åkte i alla fall vidare och kom fram till vigseln i tid :-) Det var ett fint bröllop med festen vid vackra Bergendal. Vi hade jätte trevliga bordsgrannar, god mat och en trevlig fest och brudparet var så fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar