lördag 5 mars 2011

Idag har jag vårkänslor




Idag ska min mamma åka hem till Finland igen efter några mysiga dagar tillsammans. Igår hade vi en jätte fin dag i Kungsträdgården. Vi åkte dit ganska tidigt, då solen sken, vilket var bra för sen blev ju vädret sämre. Vi började med att åka skidor, inte det lättaste för alla. Sen red de på ponnyhästar och åkte skridskor och då började det dugga, så vi gick in i tältet.Där målade de, tittade på en jonglör, några som uppträdde med Mora Träsk sånger och så spelade de fotbollsspel, hockeyspel och schack. Vi åt toast och drack varm choklad med grädde, mums!

Idag skiner solen och nu vill jag att det ska bli vår!!!
Vi har varit ute en sväng idag och tittade in i Second hand butiken här i Tyresö. Hittade inte så mycket idag, ett par dukar, en fin plåtburk och några små grejer att ha i min lilla hylla.

Får försöka få ut mannen lite idag, då det är så soligt :) Han var iväg med stora grabbarna till simskolan förut. Älskar soliga lördagar! <3

1 kommentar:

  1. Konstigt att det står att jag la upp inlägget kl 9:34, då jag kom hem från second hand butiken efter 11, hm...

    Jag fick ut mannen och vi gick på en lång härlig familjepromenad :)

    SvaraRadera