fredag 25 oktober 2013

Städa, handla och en sjukling hemma

Idag har Wilmer varit hemma från skolan och är sjuk. Igår kväll hade han 38,5 graders feber, så till hans besvikelse kunde han inte gå till skolan fast det var mysbyxans dag idag. På förmiddagen var jag tvungen att åka och handla och W skulle få spela dataspel under tiden. Det tog väldigt länge att handla och jag var lite orolig över att han var hemma själv så länge. Då jag kom hem ropade jag på honom, men fick inget svar. Jag gick in i vardagsrummet för att kolla om han tittade på tv, men det var tomt. Ropade igen men fick inget svar. Då hittade jag honom sovandes i Miltons säng! Då han vaknade sa han att han spelat i typ en kvart och sen orkade han inget mer och gick och la sig....Lille gubben. Han hade 39,5 graders feber sen då jag provade feber på honom :( Han fick alvedon och har varit lite piggare nu och orkat leka lite och så. Han gjorde en pärlplatta bl.a.

De leker så fint tillsammans trots den stora åldersskillnaden. Wilmer tar verkligen hand om lillebror och gör han illa sig så säger han "Hur gick det lilla gubben!?!"

Nu har jag precis dammsugit klart och sorterat all tvätt från igår, så välkommen helgen! Imorgon kommer mina föräldrar hit från Finland också, ska bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar