torsdag 24 oktober 2013

Lek och tvätt....

På förmiddagen åkte vi till leklandet Kaatach, som ligger här i Tyresö. Vi var ett gäng mammor, de flesta här från Tyresö, som åkte dit med våra småttingar. Det var första gången Jaxon var där, så det var kul och spännande för honom. Han klarade inte av elbilarna själv, men han sprang runt med små kundvagnar i "staden" istället :-) Det fanns mycket annat han kunde göra, klättra, åka rutschkanor, bygga med jättestora klossar m.m. Vid ett tillfälle fastnade han i en stor rutschkana ! :-o Han fastnade väl inte, men jag hörde hur han skrek lite panikartat och sprang dit. Då hade han lagt sig på mage i den stora spiralrutschkanan och fått panik. Jag sprang upp, men kunde inte nå honom. Jag tänkte att om jag åker ner till honom så kommer jag ju att åka rakt in i honom, för den var super hal, hade testat den tidigare :-) Så jag hakade fast foten på något sätt högst uppe och ålade mig ner mot honom på mage och då jag sträckte på mig det bästa jag kunde så fick jag tag i hans ena fot. Det var inte det lättaste att dra honom i den ställningen! Men jag lyckades dra honom lite närmare och fråga inte hur jag lyckades vrida benet, som var fast där uppe, och sätta mig upp där mitt i kanan och åka ner med honom gråtandes i famnen.....men vi klarade det :-)

Efter att jag hämtat killarna på skolan hade jag tvättid och har nu tvättat 10 maskiner!!!!! Alla var inte fulla, men ändå :-)

Här kommer några bilder från dagen. Han var inte lätt att fånga på bild. Har bara bild på honom i lilla rutschkanan, inte stora :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar